کسب و کار اینترنتی آموزش محور و یک فرصت برای اینکه به دیگران کمک کنید

تعداد بازدید آموزش: 905

سلام. من مهدی علی آبادی هستم.  
مدرس و مشاور راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

در این آموزش قصد دارم تا شما را با یک مدل از کسب و کار تحت عنوان کسب و کار اینترنتی آموزش محور آشنا کنم. شاید برای تان سوال پیش بیاید که این نوع از کسب و کار دقیقا چیست و چگونه می توان از آن به درآمدهای بالا رسید. نگران نباشید. من در این آموزش این نوع از کسب و کار را برای شما معرفی می کنم.

 

در این آموزش می خواهم شما را با اطلاعات پایه ای یک تجارت اینترنتی آموزش محور(ارائه محصولات دانلودی) آشنا کنم.
شما یاد خواهید گرفت که یک محصول دانلودی چیست و مهمتر از آن یاد خواهید گرفت که چرا تولید محصولات دانلودی یک فرصت بی نظیر برای شما محسوب می شود که نه تنها بتوانید به دیگران کمک کنید، بلکه بتوانید یک تجارت اینترنتی آموزش محور موفق نیز برای خودتان خلق کنید.

 

پس اجازه دهید تا ابتدا در مورد اینکه یک محصول دانلودی چیست، با شما صحبت کنم.

کسب و کار اینترنتی آموزش محور و یک فرصت برای اینکه به دیگران کمک کنید
محصول دانلودی چیست؟

 

در یک کلام ساده، محصول دیجیتالی یعنی: قسمتی از یک دانش که ثبت و ضبط شده باشد و در هر فرمتی، اعم از: فایل متنی، صوتی، ویدئو و یا حتی به صورت چند رسانه ای، از کتاب های آموزشی گرفته تا ویدئوهای آموزشی، از پادکست های آموزشی گرفته تا وبینارها، از برگزاری کلاس های آنلاین گرفته تا مربی گری آنلاین، به فروش برسد. به عبارت دیگر آموزش های دانلودی می تواند در چندین قالب و فرمت عرضه شود

 

محصولات دانلودی آموزش محور، با ارزش ترین تجارت در قرن 21 ام

 

اگر از زاویه دید دیگری به محصولات دانلودی نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که این فایل ها در واقع یک کالا به حساب می آید. به عبارتی اطلاعات، کالای با ارزشی در قرن 21 ام به حساب می آیند.

صدها سال پیش که برق و الکتریسته اختراع شد، همه مردم در کره زمین از آن به عنوان یک کالای بسیار با ارزش یاد می کردند و البته امروزه نیز به همین شکل می باشد .امروزه در قرن 21 ام، آی تی و تکنولوژی باعث شده است که اطلاعات، یک کالای بسیار با ارزش به حساب بیایند

 

اجازه دهید تا بیشتر توضیح بدهم.

در عصر امروزی که دوران پس از صنعتی شدن نام دارد؛ ما انسان ها به ارزش دانش، بیش از قبل پی برده ایم و دانش و اطلاعات باعث شده اند که تکنولوژی در بسیاری از موارد جای نیروی انسانی را بگیرد.

 

می خواهم با یک مثال از شرکت گوگل به عنوان دومین شرکت ثروتمند جهان، مطلب را برای تان روشن تر کنم. به آمار کارمندان سایت گوگل در سال 1992 نگاهی بیندازید و با سال 2001 این شرکت مقایسه کنید. خواهید دید که در سال 1992 گوگل بیش از 250 هزار نفر کارمند داشته است و این تعداد در سال 2001 به 52 هزار نفر کاهش پیدا کرد.

 

دلیل این اتفاق، جایگزینی نیروی تکنولوژی و ربات به جای نیروی انسانی بود. این در حالی بود که میزان درآمد سایت گوگل در همین مدت دو برابر شد.

 

مثال شرکت گوگل نشان می دهد که در عصر تکنولوژی، اطلاعات و دانش ارزش بسیار بالاتری پیدا کرده اند و روز به روز نیز به ارزش این اطلاعات افزوده می شود. به قول آقای پیتر دراکر، ما به سمت جامعه اطلاعاتی در حرکت هستیم. جامعه ای که در آن اطلاعات یک کالای با ارزش به حساب می آید. کافی است به اطراف خود نگاه کنید. می بینید که تمامی کارهایی که قبلاً با دست انجام می شد، امروزه توسط ماشین انجام می شود. این ماشین ها کارهای تمامی صنایع را انجام می دهند. در واقع کارهای یدی جای خود را به کارهای فکری داده اند.

 

امروزه کارهایی از قبیل برنامه نویسی، طراحی، کامپیوتر، حسابداری و میلیون ها کار دیگر به صورت کار ذهنی و فعالیت فکری اتفاق می افتند و تمامی این کارها ارزشی در قالب اطلاعات، تولید می کنند. این چیزی است که جهان به سمت آن در حرکت است و روز به روز نیز بر سرعت این حرکت افزوده می شود. امروزه اطلاعات از حالت محدود بودن خارج شده است و روز به روز به ارزش آن افزوده می شود، مردم نیز روز به روز به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستند؛ چه در زمینه حرفه خود و چه در زمینه حرفه های دیگر. به عبارتی تمایل یادگیری در مردم در حال افزایش است.

 

شاید اگر به چند سال پیش بازگردیم و آ ن را با دوران امروز خود مقایسه کنیم، می بینیم که همه چیز تغییر کرده است. زمانی مردم برای یادگیری مطالب و به دست آوردن اطلاعات، باید در کلاس های درس حضور پیدا می کردند و شاید برای این مورد مسافت های طولانی را نیز طی می کردند. شیوه های سنتی آموزش، کم کم رنگ خود را می بازند و جای خود را به شیوه های مدرن تر می دهند.

 

در اینجا می خواهم جمله ای را از آقای پیتر دراکر برای شما بیان کنم که در رابطه با آموزش از مسافت های دور است. ایشان بیان می دارند:

«دانشگاه ها دیگر زنده نخواهند ماند. آینده، خارج از کلاس های فیزیکی و کمپ های آموزشی فیزیکی، شکل خواهند گرفت. دوران یادگیری از مسافت دور با سرعت هر چه تمام تر می رسد».

آیا خودتان را برای این دوران آماده کرده اید؟ دورانی که به گفته بسیاری از محققان، سال 2025 آغاز می شود

 

آموزش از مسافت دور چیست؟

 

شاید مرتبط ترین جمله ای که می توانم برای تعریف آموزش از مسافت دور برای شما ارائه دهم، این باشد:

همان کاری که شما اکنون مشغول آن هستید.

به عبارتی من و شما در یک کلاس کنار همدیگر قرار نداریم. حتی زمان های حضور ما نیز یکسان نیست. شما در همین لحظه در حال یادگیری هستید و اطلاعات لازم را دریافت می کنید.

این ایده آموزش از راه دور از طریق محصولات دانلودی و دیجیتالی، چیزی است که نیاز ما به حضور در دانشگاه ها را برطرف کرده است. به عبارتی، دیگر نیازی نیست که ساعت ها وقت مان را در دانشگاه ها هدر دهیم و هزینه های زیادی را نیز صرف کنیم. کافی است برای دریافت اطلاعات به گوگل مراجعه کنید تا در کمترین زمان ممکن میلیون ها مطلب در هر زمینه ای که خواهان یادگیری هستید، یرای تان ارائه شود.

طنز: من در گفتگوی های خود، کلمه "عمو گوگل" را به کار می برم و ایشان را به عنوان ماهرترین و با دانش ترین عموی دنیا، می شناسمsmiley.

صنعت 400 میلیارد دلاری اطلاعات

 

صنعت اطلاعات و محصولات دانلودی در سال، چیزی بالغ بر 400 میلیارد دلار گردش مالی داشته و روز به روز نیز این رقم بالاتر و بالاتر می رود. نیازی به توضیح این مورد ندارد که این صنعت چه فرصت هایی برای سرمایه گذاری دارد و کسانی که به ارزش اطلاعات پی برده باشند، خود بهتر می توانند بگویند چطور

 

آیا تجارت اطلاعات و محصولات دانلودی در حال حاضر تجارت خوبی برای دنبال کردن به حساب می آید؟

 

بیشتر مواقع از من می پرسند: «آیا تولید یک محصول دانلودی آموزش محور، گزینه خوبی برای شروع می باشد و آیا روی آن می شود حساب کرد».

خوب معلوم است که می شود حساب کرد. آمارها و تحقیقات نیز نشان می دهند که تجارت اینترنتی آموزش محور، رو به رشد است. نمونه یکی از این تحقیقات، بررسی میزان فروش کتاب های فیزیکی و کتاب های دیجیتالی سایت آمازون می باشد .در این تحقیقات، نشان داده شده است که میزان فروش کتاب های دیجیتالی بسیار بالاتر از کتاب های فیزیکی سایت آمازون است.

اگر شما نیز یک بررسی ساده انجام دهید، متوجه خواهید شد که این تجارت، رشد بالایی دارد. روزانه هزاران اطلاعات از طریق گوشی تان دریافت می کنید و ویدئوها، کتاب ها و فایل های دانلودی را به سرعت دانلود می کنید و آنها را مورد استفاده قرار می دهید

 

منفعت فوق العاده تجارت آنلاین آموزش محور

 

حالا می خواهم در مورد دو منفعت فوق العاده این نوع از تجارت با شما صحبت کنم.

 .1 استقلال مکانی

تقریباً اکثر محصولات دانلودی و خدمات آنلاین می توانند در هر مکانی تولید شوند و بازاریابی برای این نوع از محصولات نیز می تواند در هر مکانی صورت بگیرد. به عبارتی شما وابسته به مکان نیستید، زیرا شما برای تولید محصول تان، تنها به یک کامپیوتر، لپ تاپ و یا یک گوشی هوشمند نیازمندید تا در هر مکانی بتوانید آن را همراه خود داشته باشید.

 

تجارت های قرن بیست و یکم، تجارت هایی اند که در جیب شما هستند و شما در هر مکانی می توانید آن را رهبری و مدیریت کنید. به عبارتی دفتر کار شما در داخل کامپیوترتان می باشد و از آنجا می توانید تجارت تان را مدیریت و رهبری کنید.

 

این تغییرات، ناشی از همان تغییراتی است که در قسمت قبل برای شما بیان کردم. به عبارتی با تغییرات دانش و صنعتی شدن، اتاق کار افراد نیز تغییر کرده است.

 

وقتی من می خواهم یک محصول دانلودی را در سایت آپلود کنم و یا حتی تولید کنم، آن را در خانه و در اتاق خودم تولید می کنم و حتی برخی اوقات، محصولات دانلودی را در آشپزخانه بر روی میز غذاخوری تولید و در سایت های خود عرضه می کنم.

 

این مزیت باعث قدرتمندی این نوع از تجارت است. شما می توانید در هر مکانی، تجارت تان را همراه با خود داشته باشید. در مسافرت، در خانه، در تفریح و هر جایی که شما فکر آن را از سر بگذارنید، می توانید تجارت تان را رهبری و مدیریت کنید. به عبارتی کسب و کار اینترنتی آموزش محور، آن چنان ساده است که هر جایی می توان با خود حمل نمود و این از قدرت تجارت اینترنتی آموزش محور است.

 

همچنین تکنولوژی های جدید باعث شده است که شما با لپ تاپ تان، یک محصول با کیفیت دانلودی را بدون هزینه و یا با کمترین هزینه ممکن، بسازید و عرضه کنید.

 

.2 قیمت گذاری بر اساس ارزش تولید شده

یکی دیگر از مزیت های فوق العاده تجارت محصولات دانلودی آموزش محور، این است که قیمت گذاری بر اساس ارزشی که به مشتری خلق می کنید، انجام می گیرد.

 

کافی است به محصولات فیزیکی که تولید می شود، نگاهی بیندازید. یک محصول فیزیکی بر اساس قیمت تمام شده و مواد مصرفی در آن، قیمت گذاری می شود، در حالی که در تولید محصول دیجیتالی و دانلودی، بر اساس ارزشی که خلق می کنید قیمت گذاری صورت می گیرد.

 

وقتی قیمت محصول تان بالا می رود، ارزش بالاتری نیز برای مشتری خلق می کنید . اگر بتوانید بازاری را پیدا کنید که در آن یک ارزش خلق کنید و مردم به ارزش تولیدی شما پی ببرند، در این صورت می توانید ارزش بالاتری ارائه دهید و محصولات با قیمت بالاتری نیز بفروشید.

 

آموزش دهندگان مدرن

 

همانطور که گفتم، زندگی مدام در حال تغییر است. تجارت ها تغییر کرده اند و این تغییرات باعث به وجود آمدن رشته هایی جدید از کسب و کار و نیاز های جدید شده است و این نیازهای جدید، بازارهای خاصی را به وجود آورده اند. تا همین صد سال گذشته شاید کسی را در دنیا نمی شناختیم که فروشگاه اینترنتی داشته باشد، اما امروزه عاوه بر شکل گیری این نوع از فروشگاه ها، همواره نیاز به داشتن یک مربی و آموزش دهنده ای که مسلط به اموری از قبیل بازاریابی اینترنتی، طراحی و برنامه نویسی و از این قبیل اطلاعات باشد، نیز بیشتر شده است.

 

در واقع اطلاعات با ارزش تر شده است و هر کسی که بهترین اطلاعات را داشته باشد، می تواند در جایگاه مالی و اجتماعی بهتری قرار بگیرد.

 

فردی که برای یک شرکت، ارزش یک میلیارد تومانی ایجاد می کند با فردی که اطلاعاتش برای شرکت ارزش صد میلیون تومانی ایجاد می کند، یکسان نیست. بنابراین می بینیم که با گسترش اطلاعات و بیشتر شدن ارزش اطلاعات، نیاز به آموزش دهندگان جدید که من اسم آن ها را "آموزش دهندگان مدرن" می نامم نیز بیشتر شده است.

 

این آموزش دهندگان مدرن، نسبت به گذشته از جایگاه بهتری در جهان قرار دارند و روز به روز نیز به ارزش جایگاه آنها افزوده می شود.

 

بسیاری از مردم این روزها اطلاعات مورد نیاز خود را در قالب محصولات دانلودی و کتاب های دیجیتالی تهیه می کنند. این روزها حتی شرکت های بزرگ نیز به دنبال افرادی هستند که اطلاعات آن ها را بخرند و بتوانند از اطلاعات آنها در حل مسائل شرکت کمک بگیرند.

 

حال شما در دنیای امروزی، فرصتی پیش رو دارید تا بتوانید یک آموزش دهنده مدرن در رابطه با اطلاعاتی که دارید، باشید و بتوانید از آن کسب درآمد کنید. من به شما خواهم گفت که چگونه می توانید این کار را انجام دهید .

من مهدی علی آبادی هستم. امیدوارم این آموزش توانسته باشد یک گام شما را به اهداف تان نزدیک تر کرده باشد.

برای یادگیری بیشتر

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان

به این مطلب امتیاز دهید

3 اشتباه مرگبار قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارید، با این 3 اشتباه کشنده که بالای 90 درصد افراد قبل از شروع انجام می دهند، آشنا شوید

3 اشتباه مرگبار قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی

3 اشتباه مرگبار قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارید، با این 3 اشتباه کشنده که بالای 90 درصد افراد قبل از شروع انجام می دهند، آشنا شوید

اطلاعات خود را با دقت وارد نمایید و از دانلود رایگان فایل های پیشنهادات ویژه لذت ببرید